Søppel/avfall
Rubbish must not be stored in the corridors at any time. If you intend to take your rubbish with you when you go out, leave it standing in your room until you actually leave.
Rubbish must be disposed of in containers. The containers can be found under the terrace between Buildings 13 and 15.
Paper and cardboard must be disposed of in the rubbish room, which is across the way from the letterboxes.
Ukentlig vaskesjekk
- Den ukentlige vasken skal bestå av:
- Tømme søppel (skal selvsagt gjøres kontinuerlig)
- Gulv
- Kjøkkenbenker og skap
- Komfyrer og platetopper
- Kjøkkenvask og kraner
- Generelt ryddes i området
- Vi anbefaler at dere i kollektivet snakker sammen og lager de rutinene dere ønsker å ha. Dette bidrar til et rent og godt bomiljø.
- Vi sjekker ikke enkletter eller parleiligheter.
Semestervask
..gjøres en gang i semesteret. I høstsemesteret vil denne sjekken gjennomføres i november, og på vårsemesteret i mai (før 17-mai).
Det blir utdelt lister fra SiØ med oppgaver til hvert rom. Du er ansvarlig for den oppgaven som er tildelt ditt rom. Dere må gjerne bytte oppgave internt, men du er uansett ansvarlig for tildelt oppgave.
Hvis du er i praksis eller på ferie, kan du sende en epost til siost@hiof.no for å avtale en passende dato for sjekk.
Igjen: Vi sjekker ikke enkletter eller parleiligheter.
Vaskeutstyr
SiØ setter ut startpakker i kollektiv. Dette inkluderer:
- Moppestativ
- Bøtter
- Kluter
- Noe såpe
Såpe og kluter blir ikke etterfylt, dette er beboers ansvar å anskaffe. Startpakkene er ment som starthjelp ved innflytting i august.
Hvis det ikke er sentralstøvsuger der du bor, og du ønsker støvsuger, så må du selv ta med dette (det er sentralstøvsuger på Nye Remmen og Bjølstad 4).
Vaskesjekk i forbindelse med utflytting,
se her
Ved utflytting skal hele hybelen vaskes ut og det skal alltid meldes om tid for vaskesjekk. Dette kan du melde til
siost@hiof.no